Motivacija zaposlenih: 19 načinov za motiviranje

Tehnike motivacij zaposlenih so ključne za uspeh podjetja. Ko veste, kako motivirati zaposlene, boste iz njih izvlekli najboljše. Motivirani zaposleni bodo delali bolj trdo in se posvetili poslanstvu podjetja. Zadovoljni delavci so bolj produktivni in bolj verjetno bodo ostali v podjetju, namesto da bi iskali delo drugje.

Ni pomembno, s čim se podjetje ukvarja – motivacija zaposlenih je v zasebnem in javnem sektorju enako pomembna.

Predstavljajte si to situacijo – visoko motiviran zaposleni, ki ste ga zaposlili pred letom dni, več ne kaže enakega navdušenja. Opravlja le najnujnejše delo, ne predlaga novih idej, ne sodeluje in daje vtisa, da bi raje bil nekje drugje. Kako izboljšati njegovo moralo in motivacijo?

Namesto da ga odpišete, najprej ugotovite, kje je težava. Dogovorite se za neformalni pogovor in poskusite razumeti, zakaj je ta nekdaj zavzet zaposleni sedaj demotiviran. Nato se lotite reševanja težave in obrnite situacijo na bolje.

Morda boste morali ugotoviti, kako motivirati preobremenjenega zaposlenega, kako mu pokazati, da je cenjen, ali kako mu ponuditi bolj izzivalno vlogo. Ne glede na težavo, lahko podpora demotiviranemu zaposlenemu prinese pozitiven rezultat.

Obstajata dve glavni vrsti motivacije zaposlenih:

  • Intrinzična motivacija – osebni izzivi, zadovoljstvo pri delu, samoizpolnitev
  • Ekstrinzična motivacija – materialne nagrade, plača, bonusi, darila

Naloga delodajalca je omogočiti motivacijo zaposlenih in ugotoviti, kaj jih spodbuja. Obstajajo številni načini, kako to doseči, da bo vaše podjetje postalo tisto, v katerem si vsi želijo delati. To je lahko nekaj tako preprostega, kot je zagotovitev učinkovite opreme in sistemov, izvedba ankete o vključenosti zaposlenih ali organizacija skupnega kosila enkrat na mesec.

Tukaj je 19 načinov za izboljšanje motivacije zaposlenih:

Izboljšajte korporativno in timsko kulturo

Korporativna in timska kultura sta bistvenega pomena za motivirano delovno okolje. Produktivnost se poveča, ko se zaposleni počutijo kot del ekipe in cenjeni člani podjetja.

Kultura podjetja se oblikuje na vrhu in se širi navzdol. Odraža filozofijo, kjer so vsi enakovredni, cenjeni in prispevajo svoje veščine k ciljem podjetja. Vključuje timsko delo, deljenje znanja in idej.

Razvijte sodobno delovno okolje

Delovno okolje je ena izmed osnovnih strategij motivacije. Pametno zasnovana sodobna pisarna spodbuja večji uspeh kot star stavbni prostor z oluščeno fasado in slabim dekorjem.

Pisarna naj bo prostor, kjer je prijetno delati, s čim več naravne svetlobe in primerno temperaturo. Zaposleni bodo cenili dodatke, kot so prostor za sprostitev, kosilo, igranje iger in pogovor.

Če načrtujete prenovo pisarne, zakaj ne bi povprašali zaposlene za njihove ideje?

Moderno delovno okolje v pisarni

Zagotovite transparentno in jasno komunikacijo

Jasna komunikacija vodi do pozitivnih rezultatov. Ko zaposleni vedo, kakšna je njihova vloga in kaj morajo storiti, so bolj motivirani.

Interna baza podatkov je laho način, kako to doseči. Zagotovi dostop do vseh potrebnih virov, ki jih zaposleni potrebujejo za svoje delo:

  • urniki projektov in povzetki,
  • tehnični podatki,
  • marketinški materiali,
  • priročniki za zaposlene,
  • informacije o izdelkih,
  • notranje novice …

Spodbujajte timsko delo

Timsko delo je še en pomemben element do boljše motivacije zaposlenih. Delo v ekipi zagotavlja, da se vsi počutijo cenjene in da prispevajo k doseganju cilja.

Timsko delo omogoča izmenjavo idej, reševanje težav in skupno načrtovanje s kolegi. To lahko poteka prek klepeta na intranetu, virtualnega srečanja ali osebnega sestanka.

Spodbujajte inovativnost in ustvarjalnost

Dolgočasje uničuje motivacijo. Dovolite zaposlenim, da izrazijo svojo ustvarjalno plat in prispevajo ideje k projektom. To, da nekdo dela v računovodstvu ali tehničnem oddelku, še ne pomeni, da nima inovativnih idej.

Spodbujajte sodelovanje zaposlenih tako, da jih povabite k prispevanju idej za nove izdelke, blagovno znamko ali logotip. Ponudite nagrado za zmagovalca. Priznanje za veščine, ki niso povezane z njihovo delovno vlogo, lahko močno poveča motivacijo.

Izrazite hvaležnost

Hvala ali bravo sta preprosti besedi, ki lahko precej vplivata na motivacijo in izražanje priznanja.

Dober način za priznavanje uspehov so tudi materialne nagrade, na primer dodatni dnevi dopusta, bone ali potovanja. To zaposlenim ponuja nekaj, za kar si lahko prizadevajo.

Interna baza podatkov je odličen prostor za vzpostavitev strani z nagradami, kjer zaposleni zbirajo točke in vidijo ponujene nagrade.

Izražanje hvaležnosti in priznavanja s strani vodstva zaposlenemu

Priznajte dobro opravljeno delo

Opazite, ko nekdo delo opravi dobro, to priznajte. Ko nam nekdo pove, da smo nekaj dobro opravili, se počutimo motivirane, da nadaljujemo z dobrim delom. Priznanje povečuje samozavest in občutek, da smo cenjeni.

To velja tudi za pogumne poteze, na primer prijavo nevarne ali neprijetne situacije.

Jasno izrazite cilje podjetja

Jasno opredeljeni cilji podjetja so pomemben dejavnik motivacije. Zaposleni morajo razumeti širšo sliko in svoj pomen v podjetju.

Motivacija zaposlenih ima velik vpliv na njihovo uspešnost. Če zaposleni vedo, zakaj opravljajo svoje delo in kako to prispeva k ciljem podjetja, so samozavestnejši in delajo učinkoviteje.

Podelite nagrade posameznikom in ekipam

To je priložnost za povečanje motivacije zaposlenih, saj jim ponudite nekaj, k čemur lahko stremijo. Če ekipa ve, da bo za uspešno sprejet projekt prejela vikend v Parizu ali potovanje na Maldive, je to odličen motivator za trdo delo. Enako velja za posameznike. Nagrade lahko motivirajo in ustvarjajo zdravo konkurenco.

Vzpostavite pozitivno komunikacijo

Pozitivnost spodbuja motivacijo. Pozitivna predstavitev novih idej in projektov spodbuja zaposlene k podpori uspehu podjetja. Ko vsi razumejo cilje podjetja, se raven motivacije zaposlenih znatno poveča.

To velja tudi za reševanje težav. Težave so lažje rešljive, če jih naslovite pozitivno, na primer ob neformalni kavi, kot pa s pristopom, polnim negativnosti.

Spodbujajte pozitivno konkurenco

Prijazna konkurenca je v delovnem okolju koristna. Ta oblika motivacije deluje, saj spodbuja timski duh in soočanje z izzivi na pozitiven način. To lahko vključuje prepoznavanje zaposlenih, na primer stran ali tabla z zaposlenim meseca. Konkurenca ni nujno neusmiljena – če je predstavljena na pravi način, lahko dvigne moralo zaposlenih.

Tekmovalnost in praznovanje zmage v pisarni

Postavljajte redne cilje za vsakega zaposlenega

Ne čakajte na letne preglede za določanje ciljev. Če redno postavljate individualne cilje za zaposlene, bodo bolj zavzeto in z več energije opravljali svoje delo. To bo zagotovilo, da bodo zaposleni stalno motivirani za doseganje svojih ciljev, še posebej, če prejmejo nagrade.

To je tudi način, kako bolje spoznati zaposlene, kar jim daje občutek, da jih vodja vidi kot osebe in se zanje zanima.

Vključite zaposlene v odločanje

Kako povečati angažiranost zaposlenih za večjo motivacijo? Če jim daste odgovornost in prisluhnete njihovim mnenjem, lahko povečate njihovo notranjo motivacijo in angažiranost. Od izvedbe ankete na intranetu do vprašanja, kakšne barve naj bodo nove etikete izdelkov, ali povpraševanja o mnenju glede dela na daljavo. Pri večjih odločitvah, ki vplivajo na življenje zaposlenih, jih vključite v proces odločanja.

Povprašajte zaposlene za povratne informacije

Drug način za povečanje motivacije je uporaba anket v internem sistemu. Zaposleni so lahko najpomembnejša fokusna skupina pri lansiranju novega izdelka, širitvi ali uvedbi novih sistemov. A ne samo, da jih vprašate za povratne informacije, pokažite, da ste jih poslušali in upoštevali njihova mnenja. To zaposlenim daje občutek, da so pomemben del podjetja.

Odkrijte, kaj motivira vsakega zaposlenega

Denar in materialne nagrade ne motivirajo vedno zaposlenih k tršemu delu. Seveda pomagajo, a vsi ljudje niso motivirani na enak način. Nekateri imajo raje jasen razvoj kariere kot spodbude.

Vsak zaposleni v podjetju je posameznik in kot takega ga je treba obravnavati. To pomeni, da se z njimi pogovarjate in jih vprašate, kaj jih motivira, kar bo zgradilo zaupanje. To lahko storite osebno ali z anketo o motivaciji zaposlenih, ki vključuje različna vprašanja o motivaciji.

Timsko delo za računalnikom

Omogočite enostavno ravnovesje med delom in zasebnim življenjem

Usklajevanje osebnega življenja in dela ni vedno enostavno. Imamo otroke, starše, partnerje, študij … Delodajalec, ki to razume in omogoča pravične počitnice ter odsotnost zaradi osebnih zadev, bo motiviral svoje zaposlene.

Ko je vzpostavljeno pravilno ravnovesje med delom in zasebnim življenjem, se lahko zaposleni osredotočijo na delo, saj jih ne skrbijo zunanji dejavniki.

Razvijajte karierno pot zaposlenih

Zaposleni se počutijo motivirani, ko imajo jasno začrtano karierno pot. Če je v bližini možnost napredovanja, to spodbuja boljšo produktivnost. Motivirani smo, ko vemo, da imamo jasen karierni cilj. Vsakemu zaposlenemu bi morali omogočiti rast in razvoj skupaj s podjetjem, kar jih spodbuja, da dajo vse od sebe.

Zagotovite redna usposabljanja

Usposabljanja so navdihujoča in kažejo, da delodajalec razume pomembnost motivacije zaposlenih. Pokažejo, da je podjetju pomembno, da zaposleni pridobijo čim več znanja o svojem delu in ga opravljajo še bolje. Usposabljanja zunaj njihovih delovnih vlog so prav tako lahko odličen motivator. Na primer, ponudba tečajev prve pomoči, upravljanja proračuna ali računalniškega usposabljanja motivira zaposlene k razširitvi svojih veščin. Mentorski programi so tudi način motivacije, saj novim zaposlenim omogočajo samozavestno opravljanje dela.

Zaposlenim omogočite avtonomijo

Zaupajte zaposlenim, da opravijo svoje delo, ne da bi jih nenehno preverjali. Dober vodja to počne, hkrati pa jim sporoča, da je na voljo za pomoč, če jo potrebujejo. Samostojno opravljanje dela poveča motivacijo, saj potrjuje, da zaposleni vedo, kaj delajo, in so sposobni dokončati svoje naloge.

Razumevanje in izboljšanje motivacije delavcev je postalo ključni vidik pri ustvarjanju okolja, ki spodbuja produktivnost in gradi kulturo dolgotrajne angažiranosti in zadovoljstva.

Ekipa pri samostojnem razvijanju idej

Razumevanje, kaj motivira ljudi, da delajo za podjetje

Razlogi, zakaj se ljudje odločijo delati za podjetje in ostati zvesti, so tako raznoliki kot delovna sila sama. Kljub temu so osnovni motivatorji pogosto privlačna kultura podjetja, možnosti za strokovno rast, priznanje, nagrade ter zdravo ravnovesje med delom in zasebnim življenjem.

Podjetja, ki dajejo prednost tem vidikom, običajno privabljajo in zadržijo najboljše talente.